Hiányos kezelési folyamat

Kiscsomag szállítással foglalkozó cég vállalkozója a területén ellátott kézbesítési feladatokra alvállalkozót kért fel a csomagok kiszállítására. Az alvállalkozó kézbesítési területe a központtól nagyobb távolságra volt, ezért egy tehergépkocsival szállították ki a területre a csomagokat, ahol szétosztották 3 irányra menő futárok között.

A futárok a kézbesítést befejezően ismét találkoztak a csomagokat szállító tehergépkocsi vezetőjével, és átadták részére a kézbesítetlen csomagokat, a kézbesített csomagokhoz tartozó fuvarleveleket és a beszedett utánvét összeget.

A csomagokat beszállító tehergépkocsi vezetője számolt el este, ez alapján készült az elszámolás.

A megbízást adott cég központjába, az ügyfélszolgálatra több címzett jelezte, hogy annak ellenére, hogy átvették a csomagot, továbbra is kapnak arról értesítést, hogy az adott napon kézbesítik a csomagot részükre.

A csomagok útját követő rendszerben ellenőrzésre került a kérdéses csomagok állapota, melynek során megállapítást nyert, hogy azok még mindig a vállalkozóra kiosztott státuszban vannak.

A vállalkozónál végzett ellenőrzés alkalmával minden bent lévő csomag rögzítésre került, így megállapítást nyert, hogy a kérdéses csomagok már nincsenek a depóban, azok kézbesítésre kerültek.

A csomagokat - az alvállalkozó részére - szállító sofőr visszaélt azzal a hiányos kezelési folyamattal, melynek során a futárok egy nyitott zacskóba gyűjtve adták át a fuvarleveleket és a hozzájuk tartozó utánvét összeget. A tehergépkocsi sofőr az elszámolást megelőzően valamely futár zacskójából kivett 1 db utánvétes fuvarlevelet és a hozzátartozó utánvét összeget eltulajdonította.

Tevékenységével 1 hónap alatt 165 ezer Ft kárt okozott.

Hogyan lett volna megelőzhető a cselekmény?

Ha a területen dolgozó futárok egyenként, tételesen adják át a fuvarleveleket és a beszedett utánvét összeget. A sofőr ezt a hiányosságot próbálta kihasználni.

« Vissza

© omerta07.hu